Fragmentowo: "Smak miłości" - Agnieszka Maciąg


Tytuł: Smak miłości
Autor: Agnieszka Maciąg
Wydawnictwo: Otwarte
Wydanie: 2014-04-28
ISBN: 978-83-7515-289-0
Objętość: 328
Cena: 49,90 zł

Dzisiaj zamiast recenzji mam dla Was coś lepszego - a mianowicie smakowite - i to dosłownie! - fragment wspaniałej książki autorstwa pani Agnieszki Maciąg pt. "Smak miłości". Przepisów w tej książce jest oczywiście mnóstwo, dlatego też zamiast przelewać Wam tutaj całą książkę, postanowiłam wybrać mój ulubiony - a mianowicie:

Ciastka owsiane z orzechami laskowymi i rodzynkami - w sam raz na pochmurny dzień - taki jak dziś.

Składniki - przepis na 9-12 ciastek:

115g masła
115g mąki pszennej
115g płatków owsianych
75g cukru pudru
1 łyżka jasnego miodu
75g żurawiny lub rodzynek
30g posiekanych orzechów laskowych
1 łyżka sezamu lub pestek słonecznika 
1/2 łyżeczki cynamonu
szczypta soli morskiej

Wykonanie:

Piekarnik nagrzej do 170°C. Płaską blachę wyłóż papierem do pieczenia. 
Do małego rondla o grubym dnie włóż masło, cukier, miód i cynamon. Podgrzewaj na małym ogniu, od czasu do czasu mieszając. Gdy masło się roztopi, a cukier i miód rozpuszczą na jednolitą masę, zdejmij rondel z ognia. 
Do miski wsyp mąkę, płatki owsiane, szczyptę soli, żurawinę i orzechy. Wymieszaj. Dodaj masło z miodem i cukrem i zawartość wymieszaj dokładnie drewnianą łyżką, aż osiągnie konsystencję gęstego ciasta.
Podziel ciasto na 9 porcji, Wyłóż blachę łyżka stołową, tworząc równomierne kule, oddalone od siebie o mniej więcej 5 cm. Spłaszcz wierzch każdej z nich widelcem.
Piecz około 15-20 minut, aż ciastka staną się złote.
Po wyjęciu z piekarnika zostaw na blasze na co najmniej 5 minut, by lekko stwardniały.

Prawda, że proste? A jakie smaczne :) Nie pozostaje mi nic innego, jak zaprosić Was do kucharzenia - no i lektury oczywiście!

8 komentarzy :

  1. Ciekawe czy zamiast orzechów laskowych, można by dać włoskie, których mam pod dostatkiem? Właśnie przymierzam się do zrobienia takich ciasteczek, samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. No to lecę do sklepu po słonecznik i robię te przepyszne ciasteczka. To znaczy nie ja, a moja siostra :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasteczka owsiane! :) U mnie dziś mama pichci ptysie, więc nimi się zadowole :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam ciasteczka owsiane i takie książki też, także muszę się rozejrzeć za własnym egzemplarzem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm apetyczne :D muszę wypróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Rety, aż ślinka cieknie. Dosłownie. Ciasteczka, moja słabość.
    Zapraszam na konkurs do siebie, na Królową Moli

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka chyba nie dla mnie, ale podobne ciasteczka upiekłam jakiś czas temu, bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Dzisiaj robilam te ciastka i niestety mi nie wyszly. Nie uzyskuje "konsystencji gestego ciasta "po pomieszaniu wszystkich skladnikow, takiej z ktorej da sie ulepic ciastka...

    OdpowiedzUsuń

Zapraszam do komentowania. Będzie mi naprawdę miło i co najważniejsze dzięki nim poznam wasze zdanie, na którym mi bardzo zależy - jednakże jakakolwiek forma spamu, czy posty złośliwe, obraźliwe, tudzież wywyższające się będą usuwane w trybie natychmiastowym bez zbędnego komentarza.

Miasto Recenzji © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka