Recenzja: "Jak wykorzystać ciemną stronę" Debbie Ford


Autor: Debbie Ford
Wydawnictwo: Studio Astropsychologii
Wydanie: 2011-01-01
ISBN: 978-83-7377-495-7
Objętość: 224
Cena: 34,30 zł

Moja ocena: 5/10 pkt.
Szufladka: Ciekawa

„W każdym z nas jest mroczna strona”

Któż z nas tego nie widzi? Chyba każdy ma takie chwile, gdy zaczyna to dostrzegać. Debbie Ford próbuje nam pokazać, jak to wszystko wygląda naprawdę i w jaki sposób pracować nad sobą, by obrócić ową „ciemną stronę” na swoją korzyść. Ale może zacznijmy od początku…

Już na pierwszy rzut oka książka straciła w moich oczach. Dlaczego? Ze względu na okładkę, oczywiście. Nie należę do osób, które oceniają tylko po oprawie, ale mimo to uważam, że przynajmniej powinna się zgrywać z treścią. W tym wypadku powiązanie ciężko było mi znaleźć, a poza tym sama kolorystyka [i ta przeklęta biel] sprawiła, że chęć na zgłębianie treści mnie opuściła.

Mimo to przeczytałam. Od deski, do deski. Trochę to trwało, to prawda, ale dałam radę! A co w treści? Cóż… Muszę przyznać, ze jak na poradnik, to napisana jest bardzo prostym, przejrzystym i co dziwne logicznym językiem. Nie ma tutaj łopatologicznych szaleństw prosto z jakiejś konferencji doktorantów, czy coś takiego. W dodatku dzięki dużej książce czytało się szybciej i bez uciążliwego zmęczenia.

W treści oprócz kilku rozdziałów pogrupowanych w zależności od omawianego tematu, możemy też znaleźć proste ćwiczenia, – za co należy się plus. Minus, niestety za to, że sam ich opis nie należy do krótkich, a wręcz przeciwnie. Niby zrozumiałe i dokładnie opisane, jednak według mnie zbyt obszernie. Książkę warto przeczytać, jednak nie każdemu przypadnie do gustu. Trzeba lubić takiego typu pozycje, bo w przeciwnym razie tylko zaskoczy - niekoniecznie pozytywnie. Mi się podobała, aczkolwiek nie powiem, że należy ona do ulubionych z tego wydawnictwa. Chyba liczyłam też odrobinę na coś innego, przyznaję..
Ciężko jest mi ją wycenić przyrównując do konkretnej skali ocen. Ma swoje wady i zalety, to prawda. Autorka pisze ciekawie, a dzięki opowieściom, które tutaj przedstawia jest wiarygodna, jednak nie sądzę bym od tak zawierzyła temu, co ukazuje i postanowiła zmienić swoje życie.

Czy polecam? I tak, i nie. Tak, ponieważ dla fanatyków poradników okaże się fenomenem, który wręcz pochłoną. Nie poleciłabym jej jednak osobom, które nie są do takich pozycji przyzwyczajone, – bowiem po jej przeczytaniu nie tyle Najda ich wątpliwości, co do swojego życia, ale i wiarygodności przekazywanej tutaj treści.

Za książkę dziękuję serdecznie Wydawnictwu Studio Astropsychologii!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania. Będzie mi naprawdę miło i co najważniejsze dzięki nim poznam wasze zdanie, na którym mi bardzo zależy - jednakże jakakolwiek forma spamu, czy posty złośliwe, obraźliwe, tudzież wywyższające się będą usuwane w trybie natychmiastowym bez zbędnego komentarza.

Miasto Recenzji © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka